EIS to teraz Sealogy
Refitted Yacht sh.png

Ubezpieczenie Zmodernizowany Jacht

Jachty, a szczególnie superjachty, to znacznie więcej niż tylko jednostki pływające – to życiowe inwestycje wymagające nieustannej opieki i uwagi. Regularna konserwacja i przeglądy są kluczowe dla zachowania ich długowieczności oraz optymalnej wydajności. Kompleksowe remonty zwykle przeprowadza się co pięć do dziesięciu lat, obejmując szeroko zakrojone prace konserwacyjne i modernizacyjne. Nie chodzi jedynie o wymianę przestarzałych systemów, ale o przywrócenie jachtu do stanu „jak nowy” poprzez połączenie innowacji z tradycją.

Remonty superjachtów często mają charakter transformacyjny. Wychodzą poza podstawowe prace, obejmując znaczące renowacje, modernizacje, a nawet modyfikacje strukturalne, które dostosowują jednostkę do najnowszych standardów oraz indywidualnej wizji właściciela. Takie projekty mogą dotyczyć ulepszania wnętrz, wdrażania nowoczesnych technologii lub całkowitej reimaginacji struktury jachtu. Ze względu na złożoność i skalę takich przedsięwzięć, proces remontu to starannie zaplanowana podróż, która może trwać miesiące, a nawet lata, by ostatecznie jacht nie tylko spełniał, ale i przewyższał oczekiwania.

Jachty po remoncie często napotykają trudności w uzyskaniu odpowiedniego ubezpieczenia z wielu powodów. Wiele firm ubezpieczeniowych stosuje wytyczne dotyczące ryzyka, które wykluczają starsze jednostki, niezależnie od ich stanu technicznego. Dodatkowo, ograniczenia handlowe i trudności w pozyskiwaniu części zamiennych do starszych modeli mogą dodatkowo utrudniać proces. Presja na szybkie rozpatrzenie dokumentacji przez ubezpieczycieli często prowadzi do pochopnych decyzji. W niektórych przypadkach problemem są także rozbieżności między wielkością jachtu a jego wyceną, co dodatkowo komplikuje proces ubezpieczenia. Taka konserwatywna postawa kontrastuje z rosnącym zainteresowaniem jachtami używanymi, które przeszły gruntowne remonty i spełniają standardy klasyfikacyjne oraz wymagania bandery.

W Sealogy przywiązujemy szczególną wagę do szczegółowych ocen, skrupulatnie analizując narracje, raporty z przeglądów, dokumentację masztów oraz raporty remontowe. Dzięki naszemu dokładnemu podejściu ubezpieczamy naprawdę wyjątkowe jednostki, takie jak motorówka z 1905 roku, norweski trawler z 1952 roku przekształcony w statek szkoły żeglarskiej, czy jachty ekspedycyjne podróżujące na Antarktykę. W każdej ocenie uwzględniamy zarządzanie jednostką, jej cel, planowanie rejsu, zgodność z klasyfikacją i wymaganiami bandery, doświadczenie załogi w danym rejonie żeglugi oraz wiele innych kluczowych aspektów. Nasze zaangażowanie zapewnia, że nawet najbardziej wyjątkowe i wymagające jednostki mogą otrzymać należną im ochronę ubezpieczeniową.